ČEMŠENIŠKA PLANINA 2020

Čemšeniška planina

Tam, na severni strani zagorske doline se skriva Velika ali Čemšeniška planina, ki nam omogoča veličasten pogled na okoliške hribe. Predstavlja veliko več kot le družinski izlet, saj je s ponudbo različnih pohodnih poti primerna za vse tipe pohodnikov. Na vrhu vas v planinskem domu dr. Franca Goloba pričakuje srčna ekipa, ki očara vaše brbončice z okusnimi jedi in vam popestri dan s prijetnim pogovorom.

Čemšeniška planina, ali kakor jo poznajo tudi domačini, Velika planina, je raztegnjena planina nad Čemšenikom in se na najvišjem delu (Črni vrh) nahaja na nadmorski višini 1205 metrov. Planina je dobila svoje ime po najpomembnejšemu kraju Čemšenik. Nanjo se je možno povzpeti po desetih različnih poteh. Vse poti, ne glede na dolžino, veljajo za lahko označene, zato so primerne za pohodnike vseh starosti in za vse letne razmere, vendar pozimi priporočamo uporabo krpelj ali derez.

Najkrajšo pot predstavlja izhodišče iz smeri Trojan do Prvin (870 m), od tam naprej pa je do doma približno 45 minut hoje, naredili pa boste 250 metrov višinske razlike. Dostop do izhodišča je enostaven, štajersko avtocesto zapustite na izvozu za Trojane in se usmerite desno proti Zagorju in Trbovljam. Po vožnji skozi tunel v Zideh se po približno 200 metrih odcepimo levo proti naselju Šentgotard in tam zavijemo proti smučišču Prvine. Nekaj časa se še vozimo po makadamski cesti in kmalu bomo prispeli do hotela ob smučišču, na katerem pozimi lahko uživate tudi v smučanju in sankanju.

Idealen družinski izlet

Čemšeniška planina predstavlja idealen družinski izlet, ki ga začnete po makadamski cesti mimo CŠOD Prvine in mimo smučišča Prvine. Nato se odcepimo desno na dobro markirano gozdnato pot, hkrati pa lahko občudujete razgled na vzhodni del Kamniško-Savinjskih Alp. Kmalu boste opazili tablo, ki označuje pot na Trojane in Prvine. Tam zavijete levo in pot se nadaljuje strmo po gozdni poti. Na nekaterih predelih je Čemšeniška planina bolj strma, ponekod pa boste prečkali tudi skale in kamenje, a brez skrbi, to je le manjši del poti. Že po nekaj metrih se povzpnemo na greben in tam opazimo razcep, ki nas desno vodi do razgledne točke, levo pa se nadaljuje markirana pot, ki nas po 20 minutah že pripelje do planinskega Doma dr. Franca Goloba na Čemšeniški planini. Ob poti boste lahko v spomladanskem času zavohali prijeten vonj po divjem česnu, a bodite izjemno previdni, če ga boste želeli nabrati, saj ga marsikdo lahko zamenja s jesenskim podleskom. Le-ta je namreč strupen in se od čemaža razlikuje po svojih listih, saj ima čemaž listne peclje, ki gledajo iz tal, pri jesenskem podlesku pa vsi listi rastejo v navidezno enotno steblo. Prav tako čemaž cveti belo, podlesek pa cveti šele jeseni, ko nima več nobenih listov. Če niste prepričani, ga raje na nabirajte, saj so posledice zaužitja jesenskega podleska zaradi celičnega strupa lahko usodne. Prav tako se prej dobro pozanimajte, da ga ne zamešate tudi s šmarnico ali čmeriko, ki sta prav tako strupeni rastlini, zato je ključno, da pri nabiranju uporabljamo tako vid, otip in voh hkrati. Ob poti boste prav tako lahko opazili raznoliko planinsko cvetje kot so spomladanski svišč, zlati klobuk, svečnik in rumeno kaduljo.

V primeru, da si zaželite daljšo pot, je Čemšeniška planina prav tako odlična izbira, saj lahko izberete druge poti nanjo. V tem primeru avtocesto zapustimo na istem mestu, kot to storimo, če želimo štartati iz kraja Prvine. Takoj na izvozu pa se odcepimo na levo in nato nazaj proti Trojanam. Izhodišče je pri Gostinskem podjetju Trojane. Tu boste za vzpon do Čemšeniške planini porabili približno 2 h in 15 min in naredili 559 m višinske razlike. Nekaj časa se boste vzpenjali po asfaltni cesti, potem pa vas bodo oznake preusmerile v gozd. Nekaj časa nadaljujete proti vzhodu, vse do makadamske ceste, ki pelje proti Prvinam. Od tam pot vodi desno po strmem pobočju navzgor in se povzpne do grebena, kjer se po cesti odpravite proti Prvinam. Tam prispete do CŠOD in smučišča in od tam se pot nadaljuje po zgornjih navodilih.